03.10.2023
Co łączy Assethome i Szczecin?

Na fali i pod pełnymi żaglami!

Pomorze Zachodnie zazwyczaj kojarzy się z morzem, odpoczynkiem, luksusem i żeglarstwem. Ale to także strefa dynamicznego biznesu i najszybciej rozwijający się rynek nieruchomości premium w Polsce. Assethome łączy przyjemne z pożytecznym, dlatego jesteśmy liderem sprzedaży w tym segmencie. Gdzie tkwi tajemnica sukcesu? Jakie wyzwania przed nami stoją? Czym zaskoczymy klientów i konkurencję? O to, ale nie tylko Prestiż zapytał członków zarządu firmy. Michał Wąsik, Marek Oleśków i Mariusz Kiermasz ujawnili kulisy swojej działalności.
Apartamenty, jachty, wille i woda, to określenia, które błyskawicznie przychodzą na myśl klientom tej szczecińskiej firmy. Szczególnie atrakcyjne są te położone tuż nad Bałtykiem. A Assethome w ciągu sześciu lat zdominował rynek nieruchomości nadmorskich i jest liderem sprzedaży w Polsce.


Spełniamy marzenia
Jak to się stało, że dziś jadąc nad morze i widząc piękne apartamenty w sprzedaży przy plaży, wszędzie trafiamy na reklamy i biura Assethome?
– Początki były trudne i skupiliśmy się na ciężkiej pracy. Podejmując decyzję o założeniu razem firmy w składzie Michał Wąsik, Marek Oleśków i Mariusz Kiermasz, mieliśmy tylko wiedzę i potężne doświadczenia w bankowości. Każdy z nas działał na rynku doradztwa inwestycyjnego i obsługi klientów zamożnych oraz firmowych. Ale przyszedł taki moment, w którym nasi klienci podpowiedzieli nam, że czas na zmiany. Tak powstała firma Assethome. W pierwszym roku działalności skupiliśmy się głównie na doradztwie, weryfikacji rynku i sprzedaży pierwszych projektów deweloperskich w Szczecinie oraz Świnoujściu. Zaczynaliśmy w pięcioosobowym zespole, od sprzedaży 100 nieruchomości rocznie zwiększając tę sprzedaż co roku o ponad 100%. Dziś nasz zespół liczy 30 osób i sprzedajemy około 1000 nieruchomości rocznie. Każda o średniej wartości 800 tys. zł – opowiada Michał Wąsik.


Dodaje, że liczby to nie wszystko. – U nas w branży liczy się klient i jakość. Naszym największym sukcesem jest fakt, że skomercjalizowaliśmy ponad 40 projektów deweloperskich. Wszystkie zostały zrealizowane, a my ograniczyliśmy ryzyko dla naszych klientów do zera. Z tego jestem szczególnie dumny – podkreśla Michał Wąsik.


– Nasza firma sprzedaje najlepsze apartamenty nad morzem. Inwestycje, które współtworzymy, znajdują się w najpopularniejszych lokalizacjach nad Bałtykiem: Darłowo, Kołobrzeg, Świnoujście, Międzyzdroje czy Mielno. Cieszymy się renomą na Pomorzu, ponieważ pomagamy w kreowaniu luksusowych, całorocznych obiektów ze strefą SPA, basenami, jacuzzi, a przede wszystkim wyjątkowymi widokami na morze. Dzięki temu zyskujemy zaufanie wymagających klientów, a przy okazji mamy pozytywny wpływ na cały rynek nieruchomości nadmorskich. Dziś jesteśmy już firmą pierwszego wyboru dla większości klientów inwestycyjnych. Jesteśmy autentyczni i wszyscy pochodzimy znad morza. To niesamowite, że spotkaliśmy się w Szczecinie i możemy tworzyć dynamicznie rozwijającą się firmę. Mamy profesjonalnych doradców, których 98% stanowią niezależne kobiety sukcesu. To nasza siła napędowa i wizytówka ogromu pracy, jaką wkładamy, aby tworzyć luksusową markę – dodaje Marek Oleśków.


Tworzenie marki to także działania zespołu marketingowego i IT. – Początkowo nasz roczny budżet marketingowy wynosił tyle, ile dziś miesięczny. By być liderem, trzeba obecnie planować milionowe budżety na promowanie marki i projektów. Dlatego w ciągłej sprzedaży mamy ok. 2 tys. apartamentów. Nasze profile w social mediach i strony internetowe odwiedza co miesiąc ponad milion osób i ciągle się rozwijamy. Dokładamy wszelkich starań, aby ułatwić klientom drogę zakupu oraz przejście przez wszystkie formalności. Jesteśmy z klientem od początku do końca i jeszcze dłużej. Wszystkie usługi załatwiamy online, chyba że kupiec preferuje inną formę – dodaje Marek Oleśków.



– Oczywiście, te wszystkie działania są kosztowne. Ale za najlepsze produkty płaci się więcej. Edukujemy klientów, aby nie myśleli tylko o ogromnym wydatku. Za każdym wartościowym produktem kryje się inwestycja. To trochę jak z zabytkowymi autami lub luksusowymi jachtami. Powstaje tylko unikatowy jeden egzemplarz lub kilka okazjonalnych. I wartość takich przedsięwzięć co roku wzrasta. Najszybciej i najdrożej sprzedajemy apartamenty luksusowe, niepowtarzalne penthouse-y, których nad Bałtykiem powstaje tylko kilkadziesiąt w roku. Ceny sięgają w takim przypadku 40-50 tys. zł za metr kwadratowy. A takich dóbr jest ograniczona ilość i to już są ostatnie projekty, dzięki którym nasi klienci mogą inwestować tak blisko morza – wyjaśnia Mariusz Kiermasz.

– Jest takie pewne powiedzenie, które szczególnie sprawdza się w naszej branży: „Bóg dwa razy Ziemi nie stworzy”. My o tym wiemy i nasi klienci to wiedzą. Okazja inwestycyjna jest jedna. Wygrywa ten, kto szybciej podejmuje decyzje i posiada środki na ten cel – dodaje Michał Wąsik.

Dlaczego warto inwestować w nadmorskie nieruchomości?


Bo bez względu na zdarzenia losowe, jakimi były np. ostatnio pandemia, czy patrząc historycznie na kryzysy gospodarcze, polityczne czy inflację są to inwestycje, które zawsze mają stabilną stopę zwrotu, a sama nieruchomość jest gwarantem przechowania i wzrostu wartości w czasie. W ciągu ostatnich sześciu lat średni wzrost wartości nieruchomości nad morzem wynosił prawie dziewięć procent rocznie. – Zawsze podkreślamy w rozmowach z klientami: inwestuj w lokalizację i jakość oraz koniecznie zobacz nieruchomość przed zakupem. Jeżeli ktoś oferuje apartament daleko od morza i w środku lasu, nie kupuj. My znajdziemy dla Ciebie lepszą inwestycję. Zawsze patrz na to, jaki będzie wzrost wartości twojej nieruchomość w czasie. Tego nikt ci nie zabierze.




Konsekwentny rozwój

– Dlaczego jesteśmy liderem?

Odpowiedź jest prosta. Bo mamy doskonałe nieruchomości w ofercie. I dlatego 25 proc. wszystkich klientów w Polsce, których stać na inwestycję w luksus, pyta właśnie o naszą ofertę – wyjaśnia Michał Wąsik. Pierwsza linia zabudowy z widokiem na morze w Świnoujściu, Międzyzdrojach, Kołobrzegu, Ustroniu Morskim, Darłowie to apartamenty od Assethome.
– Jako pierwsi w Polsce sprzedajemy apartamentowiec zaledwie 65 metrów od brzegu morza. Bliżej się nie da. Co roku przygotowujemy do sprzedaży najlepszy produkt nad Bałtykiem. W tym roku premierę będzie miał Resort, który powstanie „na plaży”. To nie pomyłka. Premierę będzie miała inwestycja, która łamie wszelkie schematy oraz zmienia definicję Premium – to High Premium. Obiekt stworzony, by zachwycać pod każdym względem, zaczynając od lokalizacji, kończąc na udogodnieniach i jakości wykonania. To nie pierwsza linia zabudowy. To możliwość zainwestowania w jedyny obiekt w kraju, który powstanie na plaży. Gdyby to nie było możliwe lub bezpieczne, nigdy byśmy nie zaryzykowali. Jednak budując luksusową markę, z roku na rok stajemy się coraz bardziej wybredni. Co za tym idzie? Z 40 weryfikowanych projektów w ciągu roku wybieramy maksymalnie 4-5 do sprzedaży. Każdy poddajemy dokładnej weryfikacji pod względem ryzyka i jak dotąd nie popełniliśmy błędu – stwierdził CEO Assethome.
Najnowsza premiera firmy w Międzyzdrojach udowodni jak innowacyjna jest marka Assethome i jak bardzo wybiega ona do przodu. – Lubimy porównywać nadmorskie inwestycje do luksusowych jachtów, a projekt Sun Marine w Międzyzdrojach możemy porównać do luksusowego jachtu, który posiada strefy basenowe, jacuzzi, SPA oraz apartamenty. U nas jednak nie ma ryzyka choroby morskiej. Dlatego nasze inwestycje tworzymy dla ludzi, którzy twardo stąpają po ziemi. Możemy zdradzić, że ta inwestycja będzie zupełnie inna od wszystkich dotychczas. Wykorzystaliśmy najlepszej jakości materiały, a nowoczesne budownictwo w połączeniu z luksusem zapewni stały dochód na długie lata – zapewnia Michał Wąsik. Ekskluzywność – DNA firmy – Łączy nas pasja i miłość do prestiżowych nieruchomości. Dlatego, podobnie jak w przypadku inwestycji, w taki sposób wybieramy członków naszego zespołu. Tworzymy współpracę na długie lata. Wierzymy w stabilizację oraz rozwój. I tego samego wymagamy od naszych doradców, działu marketingu oraz wszystkich pracowników biura. Widzimy, że nasi klienci to doceniają, dlatego w tym roku planujemy otworzyć kolejne biuro, tym razem w centrum Warszawy. Ktoś może powiedzieć, że to przecież nie jest nad morzem. Owszem, ale większość naszych klientów nie pochodzi znad morza. Cenimy sobie czas, zarówno nasz jak i kupców, dlatego tworzymy filie we wszystkich miejscach, gdzie są nasi klienci. To gra, która toczy się o największe stawki, a marka luksusowa musi być krok do przodu. Dzięki temu nasi klienci nie muszą się martwić praktycznie o nic, bo zawsze mamy gotowe rozwiązanie.

Oferujemy kompleksową obsługę, najwyższej klasy doradztwo oraz najlepszą sprzedaż. Zapewniamy całoroczną opiekę nad apartamentem oraz wykończenie pod klucz od najlepszych konstruktorów w Polsce – podkreśla Marek Oleśków. Dlaczego Assethome tak odważnie nazywa się marką luksusową? Co właściwie kryje się za tym pojęciem? – Za każdym rozwojem kryje się historia. A im starsza, tym bardziej kosztowna. Według ekspertów istnieją trzy kategorie pojęcia luksusu. Pierwszą z nich jest luksus dostępny – ma najniższą wartość, ponieważ jest produkowany w milionowych egzemplarzach. Na drugim poziomie mamy kategorię określaną jako luksus pośredni – można powiedzieć, że jest to wyższa półka, ale jeszcze nie tak pożądana jakbyśmy chcieli. Ponieważ są to produkty tworzone w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy. Natomiast nasze nieruchomości plasują się w tej najwyższej kategorii. Są to produkty tworzone w bardzo małej ilości egzemplarzy, przez co ich wartość wzrasta kilkukrotnie w porównaniu do swoich poprzedników. Właśnie takie są nasze nieruchomości – jedyne w swoim rodzaju, niedostępne dla wszystkich. To sprawia, że jesteśmy firmą pierwszego wyboru, gwarantujemy najlepsze zyski i powtórzymy to 100 razy: największy wzrost mają właśnie nieruchomości nad morzem, a branża, w której działamy, jest najlepiej rozwijającą się w Polsce – stwierdził Mariusz Kiermasz.

Czas na rekord i ekspansję – Chcemy pobić swój rekord i sprzedać w rok dużo ponad 1000 apartamentów w Polsce. Oczywiście jest to niezwykle trudne wyzwanie. Ale realne, jak inwestycja „na plaży”. Mamy plan na najbliższe lata, który zrealizujemy. Polska to początek. Po otwarciu naszego oddziału w Warszawie, powstanie także nasza placówka w Hiszpanii i Dubaju, by zapewnić naszym klientom pełen wachlarz nieruchomości i opiekę rezydenta na miejscu. Nie boimy się porażki, bo kroki podejmowane w zarządzaniu naszą marką zawsze są rozważne i dobrze zaplanowane. Jednak chcemy, żebyście pamiętali: za marką Assethome stoją utalentowani, zawzięci oraz zmotywowani ludzie, którzy wykorzystują każdą daną im szansę. Nie bylibyśmy tak wysoko, gdyby nie relacje międzyludzkie. Nie tylko te w pracy, ale przede wszystkim te z klientami, inwestorami oraz partnerami. Biznes tworzą ludzie – stwierdził Michał Wąsik.




Polecane artykuły

Nie czekaj i zapisz się do naszego Newslettera!

Zapisz się do naszego Newslettera i otrzymuj informacje o naszych nowych inwestycjach oraz ciekawych publikacjach.

ODDZIAŁY:
Al Jana Pawła II 11, Szczecin
ul. Lutycka 2a/3, Świnoujście
ul. Zwycięstwa 1, Międzyzdroje
ul. Mariacka 14, Kołobrzeg
(+48) 500 522 544
© 2023 Asset Investment. Wszelkie prawa zastrzeżone

Formularz kontaktowy

Jestem zainteresowany/-na:

Zabrania się kopiowania wizualizacji, zdjęć oraz opisów (w całości lub w części) bez zgody właściciela i administratora strony. Zgodnie z Ustawą o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz.U.94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz.U.94 Nr 43 poz.170) wykorzystywanie autorskich pomysłów, rozwiązań, kopiowanie, rozpowszechnianie zdjęć, fragmentów grafiki, tekstów opisów w celach zarobkowych, bez zezwolenia autora jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich oraz podlega karze. Znaki towarowe i graficzne są własnością odpowiednich firm i/lub instytucji. Na potrzeby ninejszej strony www wyrażenie „Assethome” powinno być rozumiane jako pośrednik nieruchomości, w skład której wchodzi spółka pod firmą AssetHome Szczecin Wąsik Oleśków Kiermasz sp.k. oraz podmioty z nią powiązane kapitałowo i osobowo. 1. Treści i materiały publikowane na stronach internetowych należących do Assethome nie stanowią jakiejkolwiek rekomendacji czy porady inwestycyjnej, ani prawnej czy podatkowej, ani też nie są wskazaniem, iż jakakolwiek inwestycja lub strategia jest odpowiednia w indywidualnej sytuacji konsumenta jako inwestora. Fakt publikacji na tych stronach internetowych treści i materiałów dotyczących danego projektu inwestycyjnego nie oznacza, że Assethome rekomenduje inwestycję w określony projekt.2. Wszelkie prezentowane stopy zwrotu stanowią prognozę operatora (przedstawione dane dotyczą przyszłości i mogą okazać się błędne). Stopa zwrotu wskazane przez Operatorów i Deweloperów nie stanowią gwarantowanego wyniku inwestycji, a rzeczywisty wynik obciążony może być wieloma czynnikami ryzyka, które mogą prowadzić do uzyskania zysku niższego niż prezentowana stopa zwrotu.3. Każda inwestycja wiąże się z ryzykiem inwestycyjnym.4. Assethome jako pośrednik nieruchomości nie odpowiada za realizację inwestycji, nie ma wpływu na proces budowlany, wybór wykonawców, treść umowy rezerwacyjnej, przedwstępnej i końcowej.5. Assethome nie jest operatorem obiektu. Operatorem projektów inwestycyjnych / deweloperskich są operatorzy zewnętrzny wybierani przez Dewelopera. Niniejsza strona ma charakter informacyjny, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego. Assethome jest znakiem handlowym AssetHome Szczecin Wąsik Oleśków Kiermasz spółka komandytowa z siedzibą przy ul. Jana Pawła II 11/3, 70-415 Szczecin, NIP: 8522640300, REGON: 369437863, KRS: 0000717852 Prezentowane materiały mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 1 Kodeksu Cywilnego. W szczególności zakres materiałowy, rozwiązania materiałowe, kolorystyka, funkcjonalność oraz kompletacja mają charakter poglądowy. Ich ostateczny kształt będzie ulegał zmianom w ramach prac projektowych lub wykonawczych, a niektóre elementy mogą nie występować w ostatecznej wersji inwestycji.